Geen producten (0)

Buikspieren

Planken:

  1. Plaats de ellenbogen onder de schouders op de gymnastiekmat.
  2. Span de bovenbenen aan waardoor er een strekking ontstaat in de knieën.
  3. Plaats de voeten naast elkaar.
  4. Kom los van de grond en span de buik aan.
  5. Houdt het lichaam in een rechte lijn, een plank zoals men dit noemt.
  6. Dit is de startpositie en tevens de eindpositie.

 

Producten die hier bij horen: gymnastiekmat en ophanghaak voor gymnastiekmat

 

Variaties:

Om een grotere prikkel toe te dienen en dus meer progressie te boeken zijn er ook een aantal variaties toe te passen op de bovenstaande oefening:

 

Moeilijker:

Plank + Hip Touch:

  1. Neem de houding aan zoals deze beschreven is bij planken.
  2. Dit is de startpositie.
  3. Tik met de rechterhand de linker heup aan. Het lichaam maakt hierbij een opwaartse beweging om zo ruimte vrij te maken, zodat de rechterhand naar de linker heup kan.
  4. Tik met de linkerhand de rechterheup aan.

 

Ab roller:

  1. Plaats de handen op de handvaten van het buikspierwiel.
  2. Plaats de knieën op het gymnastiekmat.
  3. Span vooral de buikspieren aan, de schouders zijn in een rechte lijn met de handen.
  4. Dit is de startpositie.
  5. Maak een voorwaartse beweging met het buikspierwiel totdat het niet verder gaat. Trek het buikspierwiel naar je toe, waarbij de handen terug onder de schouders komen.

Producten die hier bij horen: Ab roller, gymnastiekmat en ophanghaak voor gymnastiekmat

 

Variaties:

Om een grotere prikkel toe te dienen en dus meer progressie te boeken zijn er ook een aantal variaties toe te passen op de bovenstaande oefening:

 

Moeilijker:

  1. Plaats de voeten naast elkaar.
  2. Plaats de handen op de handvaten van het buikspierwiel, er ontstaat dus een lichte buiging in de knieën.
  3. Span vooral de buikspieren aan.
  4. Dit is de startpositie.
  5. Duw rustig het buikspierwiel totdat het niet verder gaat.
  6. Trek het buikspierwiel naar je toe, waarbij de handen terug onder de schouders komen

 

Producten die hier bij horen: Ab roller, gymnastiekmat en ophanghaak voor gymnastiekmat

 

Figure 8 Leg Raises :

  1. Plaats de handen horizontaal langs het lichaam op de gymnastiekmat.
  2. Leg beide benen gestrekt op de grond, waarbij de voeten tegen elkaar aan zitten.
  3. Zorg ervoor dat het hoofd van de grond af komt, zodat de benen te zien zijn.
  4. Dit is de startpositie.
  5. Maak achtjes met de voeten tegen elkaar. De benen blijven boven de grond.

 

Producten die hier bij horen: gymnastiekmat en ophanghaak voor gymnastiekmat

 

Variaties:

Om een grotere prikkel toe te dienen en dus meer progressie te boeken zijn er ook een aantal variaties toe te passen op de bovenstaande oefening:

 

Moeilijker:

  1. Plaats de handen horizontaal langs het lichaam op de gymnastiekmat.
  2. Leg beide benen gestrekt op de grond, waarbij de voeten tegen elkaar aan zitten.
  3. Plaats een wall ball tussen de voeten. Zorg ervoor dat er genoeg spanning blijft op de bal, zodat de bal tussen de voeten blijft de gehele oefening.
  4. Zorg ervoor dat het hoofd van de grond af komt, zodat de benen te zien zijn.
  5. Dit is de startpositie.
  6. Maak achtjes met de voeten tegen elkaar. De benen blijven boven de grond.

 

Producten die hier bij horen: gymnastiekmat en ophanghaak voor gymnastiekmat en wall ball.

 

Russian Twist:

  1. Ga op de gymnastiekmat zitten.
  2. Breng het bovenlichaam omhoog en de benen (de knieën zijn gebogen in een hoek van 90 graden ongeveer). De voeten worden over elkaar gelegd.
  3. De billen balanceren dus op de gymnastiekmat.
  4. Span de buik aan.
  5. Dit is de startpositie.
  6. Tik met beide handen de vloer aan de linkerkant aan en daarna aan de rechterkant.

 

Producten die hier bij horen: gymnastiekmat en ophanghaak voor gymnastiekmat

 

Variaties:

Om een grotere prikkel toe te dienen en dus meer progressie te boeken zijn er ook een aantal variaties toe te passen op de bovenstaande oefening:

 

Moeilijker:

  1. Ga op de gymnastiekmat zitten.
  2. Breng het bovenlichaam omhoog en de benen (de knieën zijn gebogen in een hoek van 90 graden ongeveer). De voeten worden over elkaar gelegd.
  3. De billen balanceren dus op de gymnastiekmat.
  4. Span de buik aan.
  5. Pak een dumbell, wall ball of halterschijf vast.
  6. Dit is de startpositie.
  7. Tik met beide handen de vloer aan de linkerkant aan en daarna aan de rechterkant.

 

Producten die hier bij horen: gymnastiekmat, ophanghaak voor gymnastiekmat, wall ball, dumbell en halterschijf.

Wij maken gebruik van cookies om onze website te verbeteren, om het verkeer op de website te analyseren, om de website naar behoren te laten werken en voor de koppeling met social media. Door op Ja te klikken, geef je toestemming voor het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- en cookieverklaring.