Geen producten (0)

Rugspieren

Deadlift

  1. Sta rechtop met de voeten op iets breder dan schouderbreedte.
  2. Plaats de schenen tegen de halterstang aan.
  3. Plaats beide pinken in de ringen van de halterstang.
  4. Dit is de startpositie.
  5. Zak lichtjes door de knieën.
  6. Trek de schouders op, naar achter en naar beneden.
  7. Kantel nu ongeveer 90 graden vanuit de heup.
  8. Adem in en span de buik aan.
  9. Het gewicht vanuit de heup naar boven tillen.

 

Producten die hier bij horen: Gewichtschijven, halterstang, halterklemmen.

 

Bent over row:

Met dumbbel

Pak beide dumbbels vast. Zak lichtjes door de knieën. Trek de schouders op, naar achter en naar beneden. Adem in en span de buik aan. Kantel nu ongeveer 90 graden vanuit de heup. Breng de dumbbels naar de navel toe. Plaats de dumbbells weer terug in het dumbellrek of op de grond.

 

Producten die hier bij horen: dumbbell, dumbbellrek.

 

Variaties:

Om een grotere prikkel toe te dienen en dus meer progressie te boeken zijn er ook een aantal variaties toe te passen op de bovenstaande oefening:

 

Met halterstang

Plaats beide handen op duimlengte van de ring aan de binnenkant van de halterstang. Zak lichtjes door de knieën. Trek de schouders op, naar achter en naar beneden. Adem in en span de buik aan. Kantel nu ongeveer 90 graden vanuit de heup. Breng de halterstang naar de navel toe. Plaats de halterstang weer terug in het rek of op de grond.

 

Producten die hier bij horen: Gewichtschijven, halterstang, halterklemmen.

 

Chin-up:

  1. Plaats de handen vast aan het optrekrek met de handalmen naar het gezicht gericht. De handen staan op schouderbreedte.
  2. Span het gehele lichaam aan: buik-, rug- en beenspieren.
  3. Dit is de startpositie.
  4. Trek de borst naar de stang toe, waarbij het hele lichaam aangespannen blijft.
  5. Er ontstaat dus flexie (buiging) in de ellenbogen.
  6. Breng het lichaam weer naar de startpositie. Hierbij ontstaat er dus extensie (strekking) in de armen.

 

Variaties:

Om een grotere prikkel toe te dienen en dus meer progressie te boeken zijn er ook een aantal variaties toe te passen op de bovenstaande oefening:

 

  1. Plaats de handen vast aan het optrekrek met de handalmen naar het gezicht gericht. De handen staan op schouderbreedte. Plaats daarnaast de dumbell tussen de benen/trek het gewichtsvest aan.
  2. Span het gehele lichaam aan: buik-, rug- en beenspieren.
  3. Dit is de startpositie.
  4. Trek de borst naar de stang toe, waarbij het hele lichaam aangespannen blijft.
  5. Er ontstaat dus flexie (buiging) in de ellenbogen.
  6. Breng het lichaam weer naar de startpositie. Hierbij ontstaat er dus extensie (strekking) in de armen.

 

Producten die hier bij horen: dumbbell, dumbbellrek en gewichtsvest.

Wij maken gebruik van cookies om onze website te verbeteren, om het verkeer op de website te analyseren, om de website naar behoren te laten werken en voor de koppeling met social media. Door op Ja te klikken, geef je toestemming voor het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- en cookieverklaring.